úterý 25. října 2016

Otázky a odpovědi s Richardem Taylorem

Richard Taylor je prakticky šéf vývoje Armore Warfare. Koukněme se co vymysleli ...


Jaká bude role TD v Balancu 2.0?
Některé třídy vozidel, jako MBT a SPG jsou v souladu se svými reálnými protějšky. TD a AFV jsou kategorie reprezentující vše co není MBT,SPG a LT, proto jsou vozidla v nich často tak rozdílná.
Původně TD byla vozidla se silnými děly a AFV s lehkými. Princip obou tříd se někdy v budoucnu změní. Například nevíme jestli TD budou TD v Balancu 2.0. Tanky potřebují budit strach a v Balancu 2.0 změnily podobu boje rakety - čili je možné, že momentální raketová TD budou jediná opravdová TD a momentální TD s dělem, která trpí tím že mají malé kalibry na svůj tier, mohou být překlasifikována jako podpůrné stroje. Čili mobilní flankeři a snipeři.

Je tu něco co jste ještě neodhalili o Globálních Operacích (dále jako GO)?
Prakticky víte všechno k momentální verzi. V budoucnu budou nejvíce inovativní Divoké karty (pozn. to jsou ty bunkry a nálety). Druhá mapa GO asi bude používat stejné Divoké karty jako současná ale do budoucna experimentujeme s věcmi jako je artilerie mimo mapu, trvalé znepřístupnění zóny, různé druhy letadel nebo rušení radaru. Různé mapy budou mít různé počty oblastí k zabrání podle fáze a budou tu různé efekty počasí. Chceme uvést více herních mechanik, aby byla hra rozmanitá. Jedna věc na které pracujeme, je Cuntom match s mapou GO s možnostmi jako limitované množství oživení.

Něco nového o Balancu 2.0?
Něco už bylo implementováno - změna raket a kouřáků v updatu 0.17. Chceme aby mechanika kouřových granátů hrála větší roli vzhledem k tomu, jak bude vypadat rebalanc armoru směrem k reálným hodnotám a vyšší tiery MBT budou o něco méně nezranitelné. Aby se to vyvážilo mají MBT kouřáky. Takže když jste pod palbou, je lepší vypustit kouř a přemístit se než stát na místě a cinkat. Krytí se bude muset častěji využívat a změníme mapy aby tam bylo více pozic na hulldown.
Pancíře a průbojnosti budou kompletně změněny. Odpouštíme od lovení malinkatých weakspotů a MBT vysokých tierů. Waekspoty budou větší . Změníme i některé mechaniky při nárazu střely, jako je normalizace a odrazy, aby se úhlování pancíře stalo užitečnějším. Sidescrap bude použitelný. Mnoho těchto změn je založených na reálné mechanice střela-pancíř. Rakety budou použitelnější, koukneme se na jejich rychlost.
Taky se zaměříme na přesnost za pohybu, LT budou opravdu hodně přesná za pohybu, nevýhoda bude slabý pancíř.
Autokánony také budou změněny. Momentálně jsou schopny zabít tank velice rychle, rychleji než bychom chtěli. Výměnou za to dostanou vozidla co mají jen autokanón rakety, ale bude pár výjimek jako LAV-150 ale od tieru 2+ autokanóny budou vhodné jen proti lehce pancéřovaným cílům. V minulosti jsme je buffli aby byly použitelné vůči všemu a to nedopadlo dobře.
Další velkou změnou bude škálování výdrže a poškození. Nebude tak velké navýšení výdrže mezi tiery. Důvodem je, aby malé tiery byly použitelnější proti velkým, takže nebudou takové skoky a výdrž bude určena podle hmotnosti vozidla - nebude takový rozdíl mezi tierem 1 a tierem 10. Poškození bude dle kalibru děla, takže kalibr 90mm bude mít na všech vozidlech přibližně stejné poškození, atd.. Budou tu samozřejmě proměnné ve formě typů munice nebo jejího stáří.

Co bude s M1134? Momentálně není moc použitelný, když se dá zabít mezi jednotlivými výstřely raket.
Ano, to je jeden z TD co budou změněny na roli opravdových raketových TD. Je tu další věc ohledně raket a to APS. Zatím jsme nedospěli k závěru co s APS ale očekáváme nerf - pravděpodobně delší doba znovupoužití. Mluvili jsme o možnosti aktivovat APS manuálně - nebyl by to dobrý nápad. Naposledy varování před raketou nebude standarním vybavením všech vozidel.

Co degradace pancíře kterou jste kdysi zmiňovali?
Experimentovali jsme s tím, než jsme začali implementovat reálné hodnoty pancíře a munice. Momentálně si nemyslíme že by to byl přínos pro hru, takže jsme to pozastavili. MBT budou v Balancu 2.0 více zranitelná, kdyby ještě byla funkční degradace pancíře, bylo by to až moc.

Na NA serveru byl dostupný matchmaking 5 vs. 5. Vrátí se?
To byl jen krátkodobý experiment. Problém byl s četami, které nebylo možné vyvážit. Jedna z myšlenek, na které pracujeme, je mód malých týmů s malými mapami a specifickým matchmakingem. Nebude v updatu 0.19 ale už brzy. Samozřejmě naším dlouhodobým cílem je přivést nové hráče na NA server.

Je tu nějaký marketingový plán na přilákání hráčů?
Na toto nemůžu odpovědět, ale je očividné že se s tím musí něco dělat.

Co se stalo s plánem na granátomety na vozidlech?
Ta myšlenka tu je, ale momentálně není v plánu. Je to choulostivý problém. Možnost nepřímé palby je hodně horká půda. Naše vize byla možnost přepnout mezi přímou a nepřímou palbou. Problém je v tom, že granáty proti pancíři moc neudělají a kdyby spamovali HE, tak by vám to moc radost neudělalo.

Prosím přidejte vlajku Holandska!
Vyřešíme.

Bude tu někdy systém, kde by hráči mohli poslat své vlastní kamufláže a nálepky, čímž by byly veřejně použitelné?
To bychom měli rádi, ale ne teď. Umím si to představit jako soutěž. Momentálně pracujeme na změnách nálepek (změny velikosti, otáčení, atd.).

Dává smysl přidávat vozidla z roků jako 1950,1960 a 1970? Hra se má odehrávat v roce 2030.
Asi ne, ale je tu tolik úžasných vozidel z tohoto období. Jde o variabilnost, po roce 1980 a 1990 jsou si všechna moc podobná.

Na trhu jsou dvě velké tankové hry World of Tanks a War Thunder. Co je tak úžasného na Armored Warfare?
S Balancem 2.0 bude hra opravdu hodně rozdílná od konkurence. Rakety, kouř, ERA, APS - tyto věci nikde jinde nenajdete. Navíc tu máme férovou hru bez módů. Během několika minulých týdnů jsme testovali tiery 1-3 v Balancu 2.0 a byla to ohromná zábava. Hráči uvidí důvod proč to vyzkoušet. Další velká věc jsou GO - jsme na ně velmi hrdí a máme s nimi mnoho úžasných plánů do budoucna.

Proč jste zvolili CryEngine a jak dobře může být optimalizován?
(Garrthova pozn.: protože vlastník CryEnginu je Mail.ru)
Před čtyřmi roky, ve fázi konceptu, jsme zvažovali možnosti. Věděli jsme, že chceme detailní exteriéry na velkých mapách a fyziku vozidel. CryEngine byl tedy jasná volba. Nabízí hodně. Na optimalizaci neustále pracujeme. V 0.18 bude možnost zvolit si jiný, méně kvalitní render, dělaný pro slabá PC a notebooky. Také pracujeme na vylepšení vzhledu a výkonu na silných sestavách.

Nebojíte se, že LoW a GO rozdělí již tak malou populaci serveru?
Vzhledem k tomu, že LoW nebude v 0.18, nebude tu žádný zásadní problém po updatu. Během prvního spuštění budou GO používat oddělenou frontu. Později - zejména na NA serveru - je možné, že bude mód zařazen do klasické PvP fronty. Pokud se to stane, bude možnost volby.
Druhá mapa GO bude mnohem větší a třetí mapa zase menší.  Přemýšlíme nad konverzí mapy Frontline na GO, což by byla nejmenší GO mapa k začátku příštího roku. Myšlenka je mít menší týmy.

Připravují se nějaké nové linie?
Ne v updatu 0.19, ale nejspíše hned po něm. Máme spoustu vozidel na kterých pracujeme společně s Balancem 2.0. V momentě kdy bude implementován, očekávejte velké množství nových strojů.

Nějaké plány na realistické ničení prostředí?
Ne v blízké budoucnosti. Jak si jistě uvědomujete, je to velká výzva s ohledem na optimalizaci. Momentálně se spíš zaměřujeme na ovladatelnost vozidel, speciálně těch kolových. Další věcí je zničitelnost stromů, která bude vypadat lépe na silných PC.

Můžete nám něco říct o budoucích francouzských MBT?
Na to je moc brzy, na to bude čas příští rok, ale v Balancu 2.0 pro ně najdeme unikátní roli.

Co historické bitvy v PvE?
Ne v blízké budoucnosti, ale je to zajímavý nápad.

Co používání věcí z GO v PvE?
Ano, máme plány na nové mise a úpravu starších. Je velká šance že se v nich objeví Divoké karty z GO jako jsou nálety a možná i opravy.

Nějaké nové módy po GO?
Ano, ale opět je na to moc brzy. GO jsou pro nás momentálně prioritou.

Když jsem to dočetl, našval jsem se tak že jsem si rozbil sluchátka jak jsem jima flákl o zem. Každopádně pokud se nad tím zamyslíme, je všem jasné že nám, hráčům, se to líbít rozhodně nebude. Je to ovšem velice dobré pro hru jako takovou, její další vývoj a pro nalákání nových hráčů. - Garrth

9 komentářů:

  1. Spíš jsem čekal, že řeknou jak reálně v těch pracech pokročili, todle povídání co bude je tu víc než rok a vcelku není nic. Každopádně todle je poslední restart kterej dostanou, stávající to budou vstřebávat hodně těžko i když teď je hra tak bídná (MM, lagy) a tak málo hráčů, že horší to o moc být snad ani nemůže, maximálně holt se začne jezdit s jinými stroji... Ovšem pokud to neosloví nové hráče tak fakt to bude asi game over. Wotkaře ovšem už ten prvotní hype opustil a nejsem si jist zda vůbec to budou zkoušet, on WG za ten rok taky jen nespal, ti co nechtěli hru s mody už tu byli a většina zjistila, že i tak to nestojí za nic. A hláška: Rakety, kouř, ERA, APS - tyto věci nikde jinde nenajdete... no tak to opravdu tudle hru spasí a pokud to bude tak odfláklé a zabugované jako dosud tak pak to sebelepší inovace v GO či rebalanc nespasí, to je jen na prvotní zamilovanost, ale pak začnou vadit ty neřešené vady čím dál tím víc... Za sebe investice do hry ano, ale jen malého rozsahu - na nějaký roční premium či nákupy premium vozítek si počkám na finálne protože teď totál zajíc v pytli...

    OdpovědětVymazat
  2. hajp me taky presel, skoda toho nevyuziteho potencialu. Problem je v tom, ze wotko si svou krizi prekonalo z chyb se dokazalo poucit a ja osobne jako hrac mam pocit, ze se meni k lepsimu. Bohuzel zde je spousta dost zasadnich rozhodnuti a nejsou delana kompetentne ( kompetentnimi lidmi ) a otocit hru path od patchu o 180 stupnu si pri tak malem poctu hracu, ktere maji nemuzou dovolit...
    Škoda, velka škoda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemají jinou možnost, to jak hra byla doteď očividně lidi neláká a udělat razantní krok je jediná šance k záchraně

      Vymazat
  3. Teda nevím mě z toho vychází furt to samé, staré věrné hráče co nám zůstali a doposavad hru hráli už nechceme. Současný model hry který se jim líbil je herně a tržně neudržitelný. " Je nám líto, ale kašlem na vás". "Chceme novou hru a nalákat nové hráče, vás už nepotřebujem". (by Tawarus)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale jako co když firma nevydělává musí se změnit přece to takhle nepotáhnou dál a bez zisku by stejně zanikly.Já nemůžu říct nic dokuď si nezahraju např patch 0.20 pak buď zůstanu nebo odejdu.

      Vymazat
    2. Určitě souhlasím přece nespáchá firma finanční sebevraždu, ale soíše mě zajímá jestli má ve slovníku slovíčka jako teď mě napadá "kompromis".

      Vymazat
    3. jediné slovíčko co těď používají je "poslední šance"

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat